alltid samma sak

Jaha? Då sitter man här igen. Större delen av dagen har redan passerat och det ända man gjort är att plugga, förutom pausen då vi gick o handlade mat på ica. I desperata försök till att lära oss något, få in något i skallen. Frågan är om det fungerar. Varför gör vi detta egentligen? Vill vi lära oss? Joo, jag tror faktiskt det, vi vill vara bra på något. Jag o My pratade förut om vad vi skulle gjort om vi inte var här. Tänk så mycket pengar man la på möbler o skit till lägenheten. Det kunde man lagt på en minnesvärd resa någonstans. Jag hade antagligen åkt till Norge och jobbat med tjejpolarna om jag inte varit här nu. Tänk så roligt man kunde haft för pengarna. Tänk va mycket saker man hade kunnat göra om man inte suttit här i lilla hålan Ljungby och bara glott i en tjockisbok hela dagarna. Det är ju det ända vi gör just nu, det ända vi kan känns det som. Vi är iofs ganska bra på att ha roligt oxå, underhålla varandra lite. Fy, så illa egentligen. Jag skulle vilja komma iväg lite, åka utomlands eller nåt. Visst, det är väl bra att studera så att man kan få ett jobb längre fram, om tre år, när man är färdig här. Om man inte hinner hoppa av innan dess. Men det tror jag inte att vi har några planer på, inte än iaf? Jobbigt om man kommer på efter ett år att detta inte riktigt är min grej. Oj, va mycket annat man missat då. Ett helt år av sitt liv, till ingen nytta liksom. Ne, ska inte vara så negativ. Vi kan ju detta, vi är bra och vi tycker detta är intressant. Vi vill lära oss! Annars skulle vi ju inte vara här.

Har suttit uppe hos My hela dagen. Gjort repetitioner på repetitioner och förhört varandra. Känns som om man säger samma sak hela tiden, och samma sak kommer man att skriva på tentan på måndag. Hoppas att detta går vägen, att man får godkänt. Kommer gräva ner mig annars, under täcket. Måste lyckas!

Har också märkt att jag behöver socker för att fungera, för att orka. Usch, jag måste sluta med det, vi måste sluta med det.

Tack o hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0