hopplösa söndagar

Varför är söndagar alltid så tråkiga? Egentligen borde det inte ens finnas söndagar, man gör ju ändå aldrig nåt. Ibland kan det iofs vara skönt att inte göra så mycket, bara sitta inne hela dagen, som jag gjort idag, eller om man är jättebakis, då är söndagar bra. I övrigt är söndagarna till för att plugga känns det som, fast det gör man ju alla andra dagar oxå, just nu iaf. Det är hemskt när jag tänker på det. Jag har bara varit ute en gång idag :S slängt sopor. Har knappt gått utanför dörren liksom. Bara suttit ensam i min lägenhet och degat. Det första försöket till kreativitet idag var en ansiktsmask som faktiskt gjorde dunder för ansiktet, härligt! Det andra kreativa jag gjort är att ha läst nästan all logistik. Har bara ett par kapitel kvar nu. De tredje kreativa idag är att jag har tvättid om en stund, har massa tvätt. Men det är bara det, bara tre små saker jag gjort idag. Varför ska då söndagar finnas? Dom gör ingen nytta ändå, ännu en dag av livet som bara passerar utan att nåt händer. Kanske bara jag som tycker så. Det är inte ens säkert att jag tycker så imorgon, kanske bara idag, vad vet jag egentligen?!
I fortsättningen skulle jag vilja att det händer något på söndagarna, något roligt, eller bara något så man blir sysselsatt ett par timmar. Det skulle väl vara jättebra, gud så bra. Får göra något åt dessa hopplösa söndagar, såhär kan jag ju inte hålla på längre.

Jag undrar vad alla andra gör på en söndag som denna. Har ju inte ens brytt mig om att prata med folk. Linus var härinne en sväng tidigare, mkt trevligt! Pratat lite med Fredrik oxå, medan jag lånade hans micro, haha. Men det är i stort sett det enda om man bortser från några små konversationer på msn. Låter kanske väldigt negativ nu, eller nåt. Det är inte riktigt min mening. Jaja, ikväll blir det filmtittande med Anki, ska kolla på Spanglish.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0